Nor-Fishing

Nordland fagskole sin stand på Nor-Fishing ble svært godt besøkt. Til og med fiskeriministeren kom innom!

Børre Aasegg, fiskeriminster Marianne Sivertsen Næss og Rune Elvegård stod sammen på en messe. - Klikk for stort bildeBørre Aasegg (t.v.), fiskeriminister Marianne Sivertsen Næss (Ap) og Rune Elvegård.

- Dette er vanvittig god markedsføring for oss, sa Rune Elvegård ved Nordland fagskole.

Han presenterte Nordland fagskole sine maritime utdanninger i Lofoten og Bodø på Nor-Fishing 2024, sammen med kollega Børre Aasegg. Fiskerimessa arrangeres annet hvert år, og ble arrangert i Trondheim spektrum 20.-22. august.

- Vår stand har vært svært godt besøkt! Vi har møtt folk i næringa, fra andre utdanningsinstitusjoner og ikke minst potensielle fremtidige søkere, sa en strålende fornøyd Elvegård.

Nor-Fishing har siden 1960 vært et viktig nasjonalt og internasjonalt møtested for fiskerinæringen, og er i dag en av verdens ledende messer for fiskeriteknologi. Her presenteres alle nyheter av betydning for næringen.

- Norge har en langstrakt kyst som må ivaretas. Kysten er livsgrunnlaget vårt i Nordland, derfor er det veldig viktig at vi satser på maritim næring og kompetanse, avsluttet han.

Nordland fagskole stod på Arena Nordland sammen med Egga Utvikling, Truck Tek AS, Røst kommune, Sealine Products As, Latech As, Lofoten-hydraulikk, Nothuset a/s, Øksnes Kommune, Værøy kommune, Meløy videregående skole avd Inndyr og Nordland fylkeskommune.