Reiseliv og destinasjonskunnskap:
Georg Kamfjord, 2019, Fagspesialisten AS: «Det helhetlige reiselivsproduktet», (s.15 - 132), (s.147 - 163), (s. 171 - 200), (s. 262 - 274)
Øystein Jensen og Kåre Skallerud, 2015, Cappelen Damm Akademisk: «Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnæringen» (s. 325 – 360)
WTO, 1999: “Global Code of ethics for tourism” https://www.unwto.org/global-code-of-ethics-for-tourism
Produktmanual for destinasjonen (Tilskaffes av emneansvarlig)
Støttelitteratur på nett:
Vertskapsrollen:
Jan Gunnarson og Olle Blohm, 2009, Tapir Akademiske Forlag: ”Det gode vertskap. Kunsten å få mennesker til å føle seg velkomne” (hele boken)
Tore Berger, 2016, Kolon Forlag AS: «SERVICE? En liten bok om begrepet vi alle har et forhold til» (Hele boken)
Øyvind Dahl, 2013, Gyldendal Akademiske Forlag: ”Møter mellom mennesker (s. 17 - 80), (s. 175 - 194), (s. 271 - 296)
Støttelitteratur på nett:
Opplevelsesdesign:
Ann Jorid Pedersen, 2012, Cappelen Damm: ”Opplevelsesøkonomi» (s. 2– 214)
Georg Kamfjord, 2019, Fagbokforlaget: «Det helhetlige reiselivsproduktet» (s. 139 – 144)
Lena Mossberg, 2007, Fagbokforlaget: «Å skape opplevelser. Fra OK til WOW» (s. 108 – 140)
Øystein Jensen og Kåre Skalerud, 2015, Cappelen Damm Akademisk: «Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnæringen»( s. 33 – 36) (s. 57 – 72) (s. 183 – 200)
Innovative opplevelser 2011: «8 eksempler på prising av GÅSEHUD» (s. 1 – 21)
Støttelitteratur på nett:
Entreprenørskap og innovasjon:
Innoco AS, 2014, «Innovasjon i praksis» (s. 36 - 70), (s. 114 – 126), (s. 162 - 191)
Ann Jorid Pedersen, 2012, Cappelen Damm akademisk: «Opplevelsesøkonomi» (s. 147 – 180), (s. 215 – 224)
Ann Jorid Pedersen, 2015, Cappelen Damm akademisk: «Opplevelsesbasert verdiskaping» (s. 101 – 188)
Eide og Ljunggren, 2018, Universitet NORD: «Testing som metode i innovasjonsprosesser» (s. 3 – 46)
Støttelitteratur på nett:
Kommunikasjon og formidling:
Else Barratt-Due, 2011, Fundamentalia: «På scenen i ditt eget liv» (hele boken)
Øyvind Dahl, 2014, Gyldendal Akademisk: «Møter mellom mennesker» (s. 17 – 79), (s. 133 – 194), (s. 271 – 296).
Støttelitteratur som integreres i presentasjoner og perspektiver samles i kompendium:
- Live Bressendorf Lindseth, 2009, Kondor AS: «Kroppspråkets makt»
- Jonas Bakken, 2009, Universitetsforlaget AS «Retorikk i skolen»
Markedsføring, merkevarebygging og salg:
Lena Mossberg og Malin Sundstrøm, 2013, Cappelen Damm Forlag: ”Markedsføringsboka” (s. 5 – 363)
Støttelitteratur på nett: