OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Pensum for studiet reiseliv og opplevelser 2020 - 2021

Her finner du pensumlista til studiet Reiseliv og opplevelser for studieåret 2020/2021

 

Reiseliv og destinasjonskunnskap:

Georg Kamfjord, 2019, Fagspesialisten AS: «Det helhetlige reiselivsproduktet», (s.15 - 132),  (s.147 - 163), (s. 171 - 200), (s. 262 - 274)

Øystein Jensen og Kåre Skallerud, 2015, Cappelen Damm Akademisk: «Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnæringen» (s. 325 – 360)

WTO, 1999: “Global Code of ethics for tourismhttps://www.unwto.org/global-code-of-ethics-for-tourism  

Produktmanual for destinasjonen (Tilskaffes av emneansvarlig)

Støttelitteratur på nett:

Vertskapsrollen:

Jan Gunnarson og Olle Blohm, 2009, Tapir Akademiske Forlag:  ”Det gode vertskap. Kunsten å få mennesker til å føle seg velkomne” (hele boken)

Tore Berger, 2016, Kolon Forlag AS: «SERVICE? En liten bok om begrepet vi alle har et forhold til» (Hele boken)

Øyvind Dahl, 2013, Gyldendal Akademiske Forlag: ”Møter mellom mennesker (s. 17 - 80), (s. 175 - 194), (s. 271 - 296)

Støttelitteratur på nett:

Opplevelsesdesign:

Ann Jorid Pedersen, 2012, Cappelen Damm: ”Opplevelsesøkonomi» (s. 2– 214)

Georg Kamfjord, 2019, Fagbokforlaget: «Det helhetlige reiselivsproduktet» (s. 139 – 144)

Lena Mossberg, 2007, Fagbokforlaget: «Å skape opplevelser. Fra OK til WOW» (s. 108 – 140)

Øystein Jensen og Kåre Skalerud, 2015, Cappelen Damm Akademisk: «Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnæringen»( s. 33 – 36) (s. 57 – 72) (s. 183 – 200)

Innovative opplevelser 2011: «8 eksempler på prising av GÅSEHUD» (s. 1 – 21)

Støttelitteratur på nett:

Entreprenørskap og innovasjon:

Innoco AS, 2014, «Innovasjon i praksis» (s. 36 - 70), (s. 114 – 126), (s. 162 - 191)

Ann Jorid Pedersen, 2012, Cappelen Damm akademisk: «Opplevelsesøkonomi» (s. 147 – 180), (s. 215 – 224)

Ann Jorid Pedersen, 2015, Cappelen Damm akademisk: «Opplevelsesbasert verdiskaping» (s. 101 – 188)

Eide og Ljunggren, 2018, Universitet NORD: «Testing som metode i innovasjonsprosesser» (s. 3 – 46)

Støttelitteratur på nett:

Kommunikasjon og formidling:

Else Barratt-Due, 2011, Fundamentalia: «På scenen i ditt eget liv» (hele boken)

Øyvind Dahl, 2014, Gyldendal Akademisk: «Møter mellom mennesker» (s. 17 – 79), (s. 133 – 194), (s. 271 – 296).

Støttelitteratur som integreres i presentasjoner og perspektiver samles i kompendium:

  • Live Bressendorf Lindseth, 2009, Kondor AS: «Kroppspråkets makt»  
  • Jonas Bakken, 2009, Universitetsforlaget AS «Retorikk i skolen»

Markedsføring, merkevarebygging og salg:

Lena Mossberg og Malin Sundstrøm, 2013, Cappelen Damm Forlag: ”Markedsføringsboka”  (s. 5 – 363)

Støttelitteratur på nett: